De Witte Walvis

Witte Walvis

Een coöperatie is gebaseerd op delen met elkaar. Daarom delen wij ons schip De Witte Walvis graag binnen Vereniging Achmea en Achmea en zetten we haar in voor ontmoetingen en gesprekken. Met inspirerende sprekers over boeiende onderwerpen. De Witte Walvis is een schip vol verhalen.

Historie

De Witte Walvis heeft een roerige geschiedenis. Ze is de oudste nog varende aak die werd gebouwd als plezierjacht. In 1901 loopt ze van stapel op de werf van Croles in Friesland. Het jacht is duidelijk bedoeld voor het grote water. En dat is dan ook waar zij meestal vertoeft, al meer dan een eeuw.

Afvaarten

De Witte Walvis vaart vanuit haar thuishaven in het Friese Koudum voor tochten over de Friese Meren en het IJsselmeer. Daarnaast vaart de Witte Walvis ook vanuit de haven van Muiderzand op het IJmeer.

Ontmoetingen

De Witte Walvis is een veelzijdig schip. Een schip in topconditie voor een intensieve zeildag. Wij gebruiken de Witte Walvis binnen Vereniging Achmea en Achmea ook om betekenisvolle ontmoetingen mogelijk te maken. En gesprekken te voeren over relevante thema's. Hieronder een aantal voorbeelden van vaardagen.

Schippers

Jappie Uithof en Alisa Stekelenburg, de schippers van De Witte Walvis, zijn zeer ervaren. Zij staan garant voor een veilige zeiltocht langs vele mooie plekken in Friesland of over het IJsselmeer.